آموزش استفاده از تصاویر برجسته در وردپرس

اموزش استفاده از تصاویر برجسته در وردپرس

وردپرس دارای سطح خوبی از قابلیت ها و امکانات برای افزودن انواع مختلف رسانه ها به پست شماست. شما می توانید تصاویر، فیلم ها و غیره را هنگام اضافه کردن یک پست جدید یا ویرایش محتوای آن اضافه کنید. وردپرس همچنین به شما اجازه می دهد یک نوع خاص از تصویر را به پست خودتون به عنوان یک تصویر برجسته اضافه کنید. این تصویر برجسته در وردپرس بخشی از محتوای نیست اما  می تواند در مکان های مختلف  برای نمایش پست مورد استفاده قرار بگیره. این تصویر برجسته میتونه برای عنوان پست انتخاب بشه که در حقیقت  به عنوان یک شناسه برای اون مطلب هستش تو  این آموزش ما نشون میدیم  که چطور می تونید از  تصاویر برجسته تو وردپرس استفاده کنین

فعال کردن پشتیبانی از تصویر برجسته

قابلیت تصویر برجسته در وردپرس تنها در صورتی فعال می شود که قالب شما قابلیت استفاده از تصویربرجسته رو  پشتیبانی بکنه. برای فعال کردن پشتیبانی از تصاویر برجسته در قالب خودتون ، شما باید مراحل زیر رو انجام برین .

;(‘add_theme_support( ‘post-thumbnails

این قابلیت پشتیبانی از تصاویر برجسته را برای هر دو پست و برای صفحات فراهم می کند.

در صورتی که میخواهید پشتیبانی از تصاویر برجسته فقط برای پست یا صفحه اضافه کنید، باید عملکرد functions.php خود را به صورت زیر انجام بدین

;(('add_theme_support( 'post-thumbnails', array( 'post

ویا

add_theme_support( 'post-thumbnails', array( 'page' ) );

 

این پشتیبانی تصویر برجسته فقط برای پست یا صفحه اضافه میشه

نحوه اضافه کردن یک تصویر برجسته به پست

زمانی که شما پشتیبانی تصویر برجسته را در قالب خودتون  فعال کردین، می توانید شروع به اضافه کردن تصویر برجسته به پست کنید. برای اضافه کردن یک تصویر برجسته به پست شما می توانید آن را از با استفاده از صفحه ویرایش پست اضافه کنید. شما می توانیدتنظیمات مربوط به  پنل تصوير برجسته رو در پایین مشاهده بکنین .

اموزش استفاده از تصاویر برجسته در وردپرس

زمانی  که روی تصویر برجسته کلیک می کنین  وردپرس امکان آپلود تصویر برجسته رو به شما میده کافی تصویر مورد نظرتون رو انتخاب کنید و بعد اون رو تایید کنید.

اموزش استفاده از تصاویر برجسته در وردپرس

 

هنگامی که تصویر را انتخاب کرده اید، در سمت راست صفحه ویرایش پست  به صورت زیر به شما نشون داده میشه و شما می تونید از طریق همین پنجره تصویر برجسته خودتون رو تغییر یا حذفش کنین

اموزش استفاده از تصاویر برجسته در وردپرس

نمایش تصویر برجسته در قالب خود

هنگامی که امکان استفاده از  تصویر برجسته را فعال کرده ایدبرای خودتون  و بعدش هم  تصویر برجسته موردنظرتون رو انتخاب کردین خوب حالا باید قالبتون رو  ویرایش کنید تا تصویر برجسته  برای  پست مورد نظرتون تو سایت  نشان داده بشه. برای اضافه کردن تصویر برجسته به پست وردپرس، شما فقط باید کد زیر را در کد حلقه خودتون  اضافه کنید

<?php if ( has_post_thumbnail() ) the_post_thumbnail(); ?>

تابع the_post_thumbnail ارائه شده توسط وردپرس یک آرگومان اختیاری را دریافت می کند که شناسه پست است. در صورتی که شناسه پست منتقل نشود، شناسه های فعلی را در حلقه می گیرد. این تابع در صورتی که پست دارای یک تصویر برجسته و متصل به آن باشد، true می شود و در غیر این صورت false  است.

عملکرد the_post_thumbnail در دو پارامتر که اندازه و برخی  از ویژگی های تصویرهست رو می گیره  و بعد یه شناسه برای اون تصویر برجسته بر می گردونه .

بنابراین هنگامی که کد بالا را به  قالب خودتون اضافه  بکنید،  تصویر برجسته مورد نظر رو برای پست خودتون مشاهده  خواهید کرد، تصویر زیر نمونه از این اتفاق هست .

اموزش استفاده از تصاویر برجسته در وردپرس

تنظیمات پنل تصویر برجسته

در صورتی که تمایل داشته باشین تنظیمات مربوط به تصویر برجسته رو تغییر بدین وردپرس این قابلیت رو فراهم کرده برای این کار می تونید از کد زیر کمک بگیرین

;(set_post_thumbnail_size( 100,100, false

این تابع سه آرگومان داره ارتفاع ، عرض وتعیین اینکه تصویر با اندازه خودش قرار بگیره ویا بریده بشه .شما می توانید فراخوانی این تابع را در functions.php  در قالب خودتون اضافه کنید.

همچنین در بعضی موارد شما نیاز دارین  تصویر برجسته رو برای نمایش تو صفحات مختلف با  اندازه های مختلف  نمایش بدید. در این مورد شما می توانید از تابع وردپرس add_image_size استفاده کنید.

شما می توانید فراخوانی های  زیر را به توابع  functions.php  خود اضافه کنین تا اندازه های جدید را برای تصاویر برجسته ثبت بکنه.

 

;(add_image_size( 'category-featured', 150, 150 , false

;(add_image_size( 'single-featured', 600, 480, true

.حالا برای نمایش تصویر بزرگتر در صفحه  می توانید کد زیر را اضافه کنید

<?;{('php if ( has_post_thumbnail() ) { the_post_thumbnail( 'single-featured ?>

 

تابع the_post_thumbnail فقط شناسه تصویر با  تصویر برجسته رو به عنوان خروجی بر می گردونه اما . در بسیاری موارد شما نیاز دارید که تصاویر برجسته نه تنها به عنوان تصاویر نمایش داده بشه، بلکه لازم دارین به عنوان پیوندهایی در پست خود تون استفاده کنین . یکی از راه های انجام این کار این است که هر بار که از تابع the_post_thumbnail استفاده می کنید از علامت لنگر استفاده کنید.

اگر می خواهید تصویر برجسته را در بسیاری از نقاط نشان بدید ممکنه این کار خسته کننده باشه. وردپرس فیلتر post_thumbnail_html را فراهم می کند که می توانه برای تغییر HTML ایجاد شده توسط تابع the_post_thumbnail استفاده کنه. ما باید کد زیر را در functions.php خود اضافه کنین

 

;('add_filter( 'post_thumbnail_html', 'add_post_link_to_featured_image
 
{(function add_post_link_to_featured_image( $html, $post_id, $post_image_id
 
}
 
 ;'< $html = '<a href="' . get_permalink( $post_id ) . '">' . $html . '</a
;  return $html
 
{

 

در کد بالا ما به فیلتر post_thumbnail_html تابع add_post_link_to_featured_image اضافه می کنیم. این تابع فقط شناسه تصویر قبلی و لینک اون رو در پست شما نشون میده . لینک دادن با استفاده ازتابع  وردپرس function get_permalink انجام میشه .

اضافه کردن چندین عکس ویژه به یک پست

وردپرس خارج از پنل مدیریت  فقط اجازه پیوست  تصویر برجسته به یک پست رو به شما میده . اما ممکن است بعضی از سایت ها نیاز به داشتن چند تصویر برجسته برای پست داشته باشن این قابلیت توسط یک افزونه ارائه میشه .

یک پلاگین مفید برای افزودن چندین تصویر برجسته به یک پست،  Multiple Post Thumbnails. است.

نتیجه گیری

گفته میشه که یک تصویر بیش از هزار کلمه صحبت می کنه با استفاده از قابلیت های تصویری ارائه شده توسط وردپرس شما می توانید تصاویر را به پست خود اضافه کنید همچنین تصویر برجسته در پست شما می تواند در مکان های مختلف در وب سایت شما نمایش داده بشه.وردپرس یک رابط کاربری بسیار ساده برای اضافه کردن تصاویر برجسته  با حداقل کد هست شما می توانید برای نمایش تصویر پس زمینه در قالب خودتون  از این کدها استفاده کنید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن